Zasady logowania na Platformę E-learningową UAM :: How to log onto AMU E-learning Platform

(For English version TURN HERE.)

Platforma E-learningowa UAM składa się z sieci platform Moodle. Do zalogowania potrzebne jest konto UAM (nazywane kontem USOS przez pracowników dydaktycznych). Posiadacz konta UAM ma przypisane m.in. następujące dane:

  • Nazwę użytkownika UAM, np. abc123
  • Adres email UAM: abc123@amu.edu.pl (Pracownik) albo abc123@st.amu.edu.pl (Student)
  • Hasło główne do wszystkich systemów informatycznych UAM (nazywane także „hasłem do USOS-a”)   

Istnieją dwie metody logowania do różnych systemów UAM - samą nazwą użytkownika UAM bądź pełnym adresem email UAM.

1) Moodle z CAS

Większość platform Moodle – podobnie do USOSWeb – wymaga przejścia autoryzacji w specjalnym okienku CAS.

W okienku CAS logujemy się następująco:

  • Nazwą użytkownika jest nazwa użytkownika UAM (a NIE pełen adres mailowy, a jedynie jego pierwszy człon)
  • Hasłem jest hasło USOS

Platformy Moodle, które wymagają logowania poprzez CAS:

  1. Centrum Edukacyjne Biblioteki Uniwersyteckiej
  2. Stacja Ekologiczna w Jeziorach
  3. Szkoła Językowa UAM: Studia I i II stopnia
  4. Szkoła Językowa UAM: Inne
  5. Wydział Chemii
  6. Wydział Fizyki
  7. Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej
  8. Wydział Historyczny
  9. Wydział Matematyki i Informatyki
  10. Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
  11. Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
  12. Wydział Nauk Społecznych
  13. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu
  14. Wydział Prawa i Administracji
  15. Wydział Studiów Edukacyjnych
  16. Wydział Teologiczny

UWAGA: Użytkownicy logujący się po raz pierwszy na daną platformę Moodle w ten sposób mogą – pomimo pozytywnej autoryzacji CAS – nie zostać dopuszczeni do platformy. W sprawie kolejnych kroków, prosimy zaznajomić się z tą stroną.

2) Moodle bez CAS

Na kilku innych platformach Moodle nie jest wymagana autoryzacja CAS.

Do platform bez CAS logujemy się następująco:

  • Nazwą użytkownika jest PEŁEN adres email o postaci abc123@amu.edu.pl (Pracownicy) lub abs123@st.amu.edu.pl (Studenci)
  • Hasłem jest hasło USOS

Platformy Moodle bez CAS:

  1. Biuro Karier UAM
  2. Centrum Informatyczne UAM
  3. Instytut Kultury Europejskiej UAM w Gnieźnie
  4. Forum twórców i użytkowników danych przestrzennych GIS-Jeziory
  5. Szkoła Językowa UAM: E-angielski: materiały do nauki własnej na poziomie A1-A2
  6. Szkoła Językowa UAM: Kursy dla pracowników i doktorantów
  7. Wydział Anglistyki
  8. Wydział Biologii
  9. Wydział Neofilologii
  10. Moodle OWKO

W przypadku problemów z logowaniem na powyższe platformy (bez CAS), prosimy zaznajomić się z tą stroną.

3) Konta spoza UAM

Niektóre z platform niezwiązanych bezpośrednio ze studiami na UAM dopuszczają także rejestrację użytkowników bez kont UAM. Prosimy zaznajomić się z informacją podaną na stronie logowania konkretnej platformy.

4) Dostęp dla gości

Niektóre kursy danej platformy mogły zostać udostępnione przez Prowadzących dla anonimowych gości bez konta UAM - bo wpisaniu umówionego z Prowadzącym hasła. Po zalogowaniu się jako gość, można przeglądać udostępnione treści kursowe, ale nie można wykonywać żadnych zadań.



The AMU E-learning Platform consists of a network of Moodle installations. To access them you need your AMU account (a.k.a. USOS account among AMU Teaching Staff). With your AMU account, you receive:

  • AMU username: e.g. abc123
  • AMU email address: abc123@amu.edu.pl (Staff) or abc123@st.amu.edu.pl (Students)
  • One central password to all AMU systems (a.k.a “USOS password”)

Currently there are two ways of logging into AMU’s various systems - using either your AMU username or your full AMU email address.

1) CAS Moodles

Most Moodle platforms – similar to USOSWeb – require passing the special CAS authentication pop-up page.

To log onto a CAS Moodle platform, please enter:

  • your AMU username (NOT your AMU email, just the username)
  • your USOS password.

Here is the list of the CAS Moodle sites::

  1. Centrum Edukacyjne Biblioteki Uniwersyteckiej (AMU Library Learning Centre)
  2. Stacja Ekologiczna w Jeziorach
  3. Szkoła Językowa UAM: Studia I i II stopnia
  4. Szkoła Językowa UAM: Inne
  5. Wydział Chemii
  6. Wydział Fizyki
  7. Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej
  8. Wydział Historyczny
  9. Wydział Matematyki i Informatyki
  10. Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
  11. Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
  12. Wydział Nauk Społecznych
  13. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu
  14. Wydział Prawa i Administracji
  15. Wydział Studiów Edukacyjnych
  16. Wydział Teologiczny

NOTE: With first-time users it may happen that despite your positive CAS authentication, the Moodle platform will not accept you. Follow further advice on this page.

2) Non-CAS Moodles

Several other Moodle platforms do NOT require CAS.

To log onto a non-CAS Moodle please enter:

  • your full AMU email address as your login, e.g. abc123@amu.edu.pl (Staff) or abc123@st.amu.edu.pl (Students and most PhD Students)
  • your USOS password

Here is the list of AMU Non-CAS Moodles:

  1. Biuro Karier UAM
  2. Centrum Informatyczne UAM
  3. Instytut Kultury Europejskiej UAM w Gnieźnie
  4. Forum twórców i użytkowników danych przestrzennych GIS-Jeziory
  5. Szkoła Językowa UAM: E-angielski: materiały do nauki własnej na poziomie A1-A2
  6. Szkoła Językowa UAM: Kursy dla pracowników i doktorantów
  7. Wydział Anglistyki
  8. Wydział Biologii
  9. Wydział Neofilologii
  10. Moodle OWKO

If you face problems logging in, follow advice on this page.

3) Non-AMU accounts

Some AMU Moodle platforms, not directly related to studying at AMU, may also accept other accounts than AMU for logging in. You may want to follow specific information posted on those platforms for further information.

4) Guest access

Some Moodle courses may have been opened by Teachers for anonymous guests without an AMU account - after an agreed password is entered (set by the Teacher). After logging in as a guest, you can browse the available course contents, but you cannot perform any input tasks.


Last modified: Wednesday, 18 September 2019, 5:00 PM