Kontynuacja wcześniejszego seminarium przedmiotowego, na którym zostały omówione podstawowe gatunki, zasady konstruowania dramaturgii filmowej oraz analiza postaci w filmie. W części II chodzi bardziej o takie elementy składowe filmu jak: ujęcie, plan, perspektywa, formy montażu, gra kolorem, światłem, muzyka etc. Ponadto analizowane będą różne podejścia do interpretacji.  Pogłębione zostaną niektóre zagadnienia dotyczące filmowej narracji (sekwencja, montaż vs. dramaturgia).

Zagadnienia:

1. Handlungsanalyse: Subjektives Protokoll, Drehbuch, Story-board, Filmprotokoll, Sequenzprotkoll, Phasen, Dramaturgie vs. Montage.

2. Die Analyse der Bauformen: Einstellung, Einstellungsgröße (Großaufnahme, Nahaufnahme ...), Einstellungsperspektive, Achsenverhältnisse, Montage, Mise-en-scéne.

3. Die Analyse der Normen und Werte: Interpretationen – Modelle: die literatur-/filmhistorische Interpretation; die biographische Filminterpretation; die soziologische F.; die genrespezifische F.