Zajęcia sa przeznaczone dla studentów 3. roku SLIC. Zgodnie z opisem w sylabusie 09-PNJN-ILS-66 udział w zajęciach z przedmiotu Praktyczna Nauka Języka Niemieckiego zmierza m.in. do osiągnięcia następujących efektów uczenia się: Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU (efektów uczenia się) student/ studentka / - potrafi w języku niemieckim zrozumieć dłuższe wypowiedzi, nawet jeśli nie są one jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio; bez większych trudności rozumie programy telewizyjne i filmy / - potrafi w języku niemieckim wypowiadać się płynnie i spontanicznie, bez zbyt widocznego namyślania się w celu znalezienia właściwych sformułowań; potrafi skutecznie porozumiewać się w kontaktach towarzyskich i sprawach zawodowych potrafi precyzyjnie formułować swoje myśli i poglądy, zręcznie nawiązując do wypowiedzi rozmówców / - potrafi w języku niemieckim formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją / - umie samodzielnie zdobywać wiedzę językową i o świecie wykorzystując słowniki, leksykony oraz multimedialne źródła informacji / - potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji.

W oparciu o materiały autentyczne (artykuły i reportaże) uczestnicy przygotowują w małych zespołach i prowadzą dyskusje najpierw w parach, a następnie na forum grupy. Zespoły opracowują również leksykę i propozycje zadań do testów w następujących obszarach tematycznych: Toleranz, Tatoos, Slow Life/ Zero Waste, Harari: "21 lekcji na XXI. wiek" - wybrany rozdział.

Elementami zaliczenia przedmiotu są: udział w zajęciach, prowadzenie dyskusji, testy, praca pisemna oraz autoocena mówienia po zakończeniu każdego tematu. Tematy zostały wybrane przez uczestników na początku semestru. Zajęcia odwołują się do autonomii studentów i bazują na aktualnej wiedzy na temat mózgu i uczenia się.