Kurs ma na celu przekazanie wiedzy o działalności edukacyjnej wybranych organizacji międzynarodowych (m.in. OECD, UNESCO), narzędziach do porządkowania dużych danych edukacyjnych (m.in. ISCED) oraz międzynarodowych badaniach kompetencji uczniów (m.in. PISA, TIMSS, PIRLS, ICCS). Studenci poznają też podstawy polityki edukacyjnej Unii Europejskiej. W toku pracy z oficjalnymi dokumentami (wiążącymi i niewiążącymi aktami prawnymi UE, raportami OECD i IEA z badań porównawczych, stanowiskami organów UE oraz innych organizacji międzynarodowych), uczestnicy kursu poznają dominujące regionalnie/globalnie kierunki reform edukacyjnych. Celem kursu jest rozwinięcie umiejętności z zakresu rozpoznawania i krytycznej analizy ideologii edukacyjnych, realizowanych realizowanych przez globalne i międzynarodowe organizacje społeczno-gospodarcze, a także rozpoznawania ich wpływu na kierunki polityki edukacyjnej państw narodowych. Wykonywanie prac w zespołach (analiza dokumentów i prezentacja wyników) mają za zadanie rozwijać umiejętność systematyzacji wiedzy, wyciągania wniosków, a także umiejętność komunikacji i pracy w grupie.