Kurs ma na celu przekazanie wiedzy o działalności edukacyjnej wybranych regionalnych oraz globalnych organizacji międzynarodowych (m.in. UE, OECD, UNESCO, WB, WTO, IEA), narzędziach do porządkowania dużych danych edukacyjnych (m.in. ISCED-UNESCO) oraz międzynarodowych badaniach kompetencji uczniów (m.in. PISA, TIMSS, PIRLS, ICCS). Studenci zapoznają się z podstawami polityki edukacyjnej Unii Europejskiej. W toku pracy z oficjalnymi dokumentami (wiążącymi i niewiążącymi aktami prawnymi UE, raportami OECD i IEA z badań porównawczych, stanowiskami organów UE oraz innych organizacji międzynarodowych) uczestnicy kursu poznają dominujące regionalnie/globalnie kierunki reform edukacyjnych. Celem kursu jest rozwinięcie umiejętności z zakresu rozpoznawania i krytycznej analizy ideologii edukacyjnych, realizowanych realizowanych przez globalne i międzynarodowe organizacje społeczno-gospodarcze. Studenci są też zachęcani do refleksji nad możliwym wpływem globalnych/regionalnych zmian edukacyjnych na kierunki polityki edukacyjnej państw narodowych. Wykonywanie prac w zespołach dwu-czteroosobowych (analiza dokumentów, wypełnianie arkuszy zaliczeniowych, formułowanie wniosków) mają za zadanie rozwijać umiejętność systematyzacji wiedzy, a także umiejętność komunikacji i pracy w grupie.