Celem kursu jest:
przekazanie wiedzy o metodologicznych podstawach prowadzenia badań porównawczych w edukacji |
przekazanie wiedzy o działalności edukacyjnej wybranych organizacji międzynarodowych (np. OECD, WTO, UNESCO, WB) |
przekazanie wiedzy o historii rozwoju i współczesnych trendach międzynarodowych badań oświatowych (np. PISA, TIMSS, PIRLS) |
przekazanie wiedzy o podstawach polityki
edukacyjnej Unii Europejskiej;
konceptualizacja procesu globalizacji i umiędzynarodowienia w
edukacji |
przekazanie wiedzy o przyczynach i skutkach wzrostu migracji edukacyjnych, zwłaszcza na szczeblu szkolnictwa wyższego |
rozwinięcie umiejętności z zakresu rozpoznawania i krytycznej analizy ideologii edukacyjnych, realizowanych realizowanych przez globalne i międzynarodowe organizacje gospodarczo-społeczne |
rozwinięcie umiejętności pracy z oficjalnymi dokumentami (wiążącymi i niewiążącymi aktami prawnymi UE, raportami OECD, UNESCO i IEA z badań porównawczych, stanowiskami organów UE oraz innych organizacji międzynarodowych) wpływającymi na politykę edukacyjną państw narodowych |
rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
rozwinięcie umiejętności systematyzowania wiedzy szczegółowej i wyciągania wniosków |
- Nauczyciel: Dobrochna Hildebrandt-Wypych