Celem kursu jest:

przekazanie wiedzy o metodologicznych podstawach prowadzenia badań porównawczych w edukacji

przekazanie wiedzy o działalności edukacyjnej wybranych organizacji międzynarodowych (np. OECD, WTO, UNESCO, WB)

przekazanie wiedzy o historii rozwoju i współczesnych trendach międzynarodowych badań oświatowych (np. PISA, TIMSS, PIRLS)

przekazanie wiedzy o podstawach polityki edukacyjnej Unii Europejskiej; konceptualizacja procesu globalizacji i umiędzynarodowienia w edukacji

przekazanie wiedzy o przyczynach i skutkach wzrostu migracji edukacyjnych, zwłaszcza na szczeblu szkolnictwa wyższego

rozwinięcie umiejętności z zakresu rozpoznawania i krytycznej analizy ideologii edukacyjnych, realizowanych realizowanych przez globalne i międzynarodowe organizacje gospodarczo-społeczne

rozwinięcie umiejętności pracy z oficjalnymi dokumentami (wiążącymi i niewiążącymi aktami prawnymi UE, raportami OECD, UNESCO i IEA z badań porównawczych, stanowiskami organów UE oraz innych organizacji międzynarodowych) wpływającymi na politykę edukacyjną państw narodowych

rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie

rozwinięcie umiejętności systematyzowania wiedzy szczegółowej i wyciągania wniosków