Kurs ma charakter instruktażu jak publikować w czasopismach i wydawnictwach zagranicznych. Prowadzący przedstawi wskazówki dotyczące publikacji i jak zmaksymalizować szanse na sukces, a w szczególności w jaki sposób projekt badawczy i wybór metody badawczej może pomóc w publikowaniu. Następnie omówi proces składania tekstu do czasopism: wybór odpowiedniego czasopisma,  proces recenzji: radzenie sobie z odrzuceniem artykułu, decyzja „popraw i prześlij ponownie.” Druga część kursu dotyczyć będzie publikowania monografii w zagranicznych wydawnictwach: od kontaktu z wydawnictwem poprzez krótki opis projektu do publikacji. 

Celem kursu jest przedstawienie oddziaływania mediów i komunikowania masowego na wybrane pola społecznej aktywności: polityki. Oprócz teorii determinizmu technologicznego, omówione zostaną koncepcje: wpływu mediów, agenda setting/public agenda/agenta building, mediatyzacji, tabloidyzacji, fake news, media literacy, celebrytyzacji i komodyfikacji podmiotów aktywnych we wskazanych obszarach, w tym ekspertów, opinii publicznej. Zaprezentowane zostaną również wiodące trendy we współczesnych badaniach oddziaływania mediów, ze szczególnym uwzględnieniem badań jakościowych, w tym krytycznych i kulturowych.