Kurs Moodle I dedykowany jest tym nauczycielom, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z nauczaniem na odległość. Jego główny celem jest wsparcie uczestników w zakładaniu i zapełnianiu swoich pierwszych kursów.
Składa się on z 3 tematycznie zróżnicowanych części.
- Pierwsza z nich poświęcona jest metodyce pracy z platformą edukacyjną
- Druga dotyczy prawa autorskiego
- Trzecia część jest poświęcona rozwiązaniom technicznym.
Całość przewidziana jest na 20 godzin pracy uczącego się.
Harmonogram edycji 2019:
- 11 marca - rozesłanie wiadomości do uczestników z linkiem do kursu, pierwsza godzina pracy z modułem metodycznym i z prawem autorskim -2h on line
- 14 marca - 4 godziny pracy w module technicznym - 4h on line
- 21 marca - 6h w laboratorium OWKO (Collegium Maius, ul Fredry 10) - rozwiązania techniczne - 10:00 – 15:00 (10:00-12.15; 12.45-15:00)
- 25 marca - po 2 godziny pracy w module metodycznym i związanym z prawem autorskim - 4h on line
- 28 marca - 4 godziny na prace z moodlem od strony technicznej - 4h on line.
- Teacher: Rafał Bajaczyk
- Teacher: Małgorzata Bartoszewicz
- Teacher: Agnieszka Cieszyńska
- Teacher: Szymon Garbarek
- Teacher: Jacek Wyszyński
Cele kursu: Zaznajomienie uczestników z wybranymi zaawansowanymi funkcjami Moodle jak również as prawnymi aspektami obsługi platformy.
Format kursu: Kurs ma charakter mieszany (blended-learning) - godziny kontaktowe w laboratorium komputerowym (14 x 45 minut) uzupełniają zajęcia własne zdalne (6 x 45 minute). Godziny kontaktowe zostaną zrealizowane w dwóch do czterech sesjach dziennych po minimum 3-4 godziny laboratorium na sesję.
Tematy przerabiane w niniejszym kursie to (w nawiasie podano odpowiadające godziny kontaktowe):
- Kwestie prawa autorskiego w kontekście użytkowania platformy Moodle (1h).
- Wybór zaawansowanych funkcji Moodle, takich jak: Repozytoria plików, Filtry treści, Grupy kursowe, Ograniczanie dostępu użytkowników do zasobów kursowych (w oparciu o różne kryteria) (3h).
- Zaawansowane możliwości Testu (Quizu), pytań testowych oraz raportów testów (3h).
- Zaawansowane funkcje modułu Zadanie (2h).
- Ocenianie i Dziennik ocen – przegląd i rekomendowane praktyki (2h).
- Inne tematy dodatkowe zgłoszone przez uczestników przygotowujących własne kursy demonstracyjne (3h).
- 3 kwietnia 16:00-20:00 - Warsztaty I w labie OWKO (Collegium Maius, ul. Fredry 10)
- 5 kwietnia 16:00-18:00 - Warsztaty II w labie OWKO
- 12 kwietnia 16:00-18:00 - Warsztaty III w labie OWKO
- 17 kwietnia 16:00-20:00 - Warsztaty IV w labie OWKO
- 5-19 kwietnia - indywidualna praca online (w sumie ok. 6h) nad projektem kursu ze wsparciem poprzez forum / email
- Teacher: Przemysław Kaszubski (Teacher)
- Teacher: Michał Remiszewski
Course objectives: Familiarize students with selected advanced functionalities of Moodle, as well as legal aspects of using the platform.
Course format: This is a blended-learning course, whereby contact lab hours (14 x 45 minutes) are complemented by online work (6 x 45 minutes). The contact hours will be realized in two to four lab sessions, with a minimum of 3-4 hours of lab per session.
The following topics are covered in this Advanced Moodle course (with the number of workshop contact hours specified):
- Copyright issues in the context of Moodle usage (1h).
- Selected advanced Moodle features, such as: file Repositories, content Filters, course Groups, Restricted Access to resources / activities (based on various criteria) (3h).
- Advanced use of Quizzes, quiz questions and quiz reports (3h).
- Advanced uses of the Assignment module (2h).
- Course grading and the Gradebook – overview and recommended practices (2h).
- Any additional topics raised by Participants preparing their demo courses (3h).
(NOTE: Unlike the other courses, this is the only edition of this English language advanced Moodle course. It will NOT be repeated in the following years, so please take this opportunity to register.):
- 13 March 16:00-20:00 - Workshop I in OWKO Lab (Collegium Maius, ul. Fredry 10)
- 15 March 16:00-18:00 - Workshop II in OWKO Lab
- 20 March 16:00-20:00 - Workshop III in OWKO Lab
- 22 March 16:00-18:00 - Workshop IV in OWKO Lab
- 15-27 March: individual online work (c. 6 hrs) on one's demo course with forum / email support
- Teacher: Przemysław Kaszubski (Teacher)
- Teacher: Michał Remiszewski
Course objectives: Familiarize students with selected advanced functionalities of Moodle, as well as legal aspects of using the platform.
Course format: This is a blended-learning course, whereby contact lab hours (14 x 45 minutes) are complemented by online work (6 x 45 minutes). The contact hours will be realized in two to four lab sessions, with a minimum of 3-4 hours of lab per session.
The following topics are covered in this Advanced Moodle course (with the number of workshop contact hours specified):
- Copyright issues in the context of Moodle usage (1h).
- Selected advanced Moodle features, such as: file Repositories, content Filters, course Groups, Restricted Access to resources / activities (based on various criteria) (3h).
- Advanced use of Quizzes, quiz questions and quiz reports (3h).
- Advanced uses of the Assignment module (2h).
- Course grading and the Gradebook – overview and recommended practices (2h).
- Any additional topics raised by Participants preparing their demo courses (3h).
The sessions take place:
- Workshop I - 8 Nov. 2019
- Workshop II - 15 Nov. 2019
- Workshop III - 22 Nov. 2019
- Workshop IV - 29 Nov. 2019
- The workshops are complemented by individual online work (c. 6 hrs) on one's demo course with forum / email support
- Teacher: Przemysław Kaszubski (Teacher)
- Teacher: Michał Remiszewski
Formuła kursu: Kurs realizowany jest w b-learningowym modelu odwróconej klasy, w której część teoretyczna online (2,5 x 45 minut) poprzedza cześć praktyczną w formie całodniowych warsztatów (7,5 x 45 minut). Warsztaty realizowane są w studiu nagrań Studia Filmowego UAM oraz Pracowni Komputerowej Ośrodka Wspierania Kształcenia na Odległość UAM.
Harmonogram edycji 2019:
Grupa I (7 osób)
- Część I: Kurs online 4-13.III.2019
- Część II: Warsztaty: 14.III - 9:00 - 15:30 (Studio Nagrań USF, al. Niepodległości 24; następnie Lab OWKO, Collegium Maius, ul. Fredry 10)
- Część I: Kurs online 3-10.IV.2019
- Część II: Warsztaty: 11.IV - 9:00 - 15:30 (Studio Nagrań USF, al. Niepodległości 24; następnie Lab OWKO, Collegium Maius, ul. Fredry 10)
- Teacher: Adam Pietrzykowski
Formuła kursu: Kurs realizowany jest w b-learningowym modelu odwróconej klasy, w której część teoretyczna online (4 x 45 minut) poprzedza część praktyczną w formie dwóch całodniowych warsztatów (8 x 45 min. x 2). Warsztaty realizowane są w studiu nagrań Studia Filmowego UAM oraz Pracowni Komputerowej Ośrodka Wspierania Kształcenia na Odległość UAM.
Harmonogram edycji 2019:
Termin II: Wrzesień
Część I: Kurs online
Część II: Seria warsztatów:
- 5 września - 10:00 - 13:15 Moduł I dźwięk - lab OWKO (Collegium Maius, ul. Fredry 10)
- 6 września - 10:00 - 13:15 Moduł II grafika - lab OWKO
- 12 września - 10:00 - 12:30 Moduł III wideo nagrywanie - studio nagrań USF (al. Niepodległości 24)
- 13 września - 10:00 - 14:15 Moduł III wideo montaż - lab OWKO
Michał Łakomy, Kierownik USF (Moduł I: Dźwięk)
- Teacher: Adam Pietrzykowski
Kurs ma na celu wyposażenie użytkowników w narzędzia i umiejętności poruszania się pośród zagrożeń w sieci, szczególnie w kontekście udostępniania treści dydaktycznych i kursowych.
Harmonogram edycji 2019:
Kurs realizowany w całości online w wymiarze 20h.
Terminy sesji online:
- 10, 15, 17, 22, 24, 31 maja - godz. 11:00-13:00
- 3, 5, 7, 10 czerwca - godz. 11:00-13:00
- Teacher: Maksymilian Stanulewicz
Celem kursu jest zdobycie umiejętności w zakresie budowania efektywnych strategii wyszukiwania informacji w zasobach naukowych, kształcenie kompetencji informacyjnych w celu dokonywania syntezy, oceny zasobów i zarządzania bibliografią przy użyciu zautomatyzowanych programów. Zapoznanie się z podstawowymi informacjami na temat prawa autorskiego, zjawiska plagiatu i autoplagiatu. Uczestnicy zapoznają się z nowymi modelami komunikacji naukowej, otwartym rozpowszechnianiem wyników badań, rozwoju współpracy między uczonymi w zakresie narzędzi bibliometrycznych, komunikacyjnych i bibliograficznych. Kurs składa się z 4 tematów z prezentacjami i zadaniami praktycznymi.
Uczestnik programu otrzymuje punkty podczas przeglądania prezentacji oraz za wykonane/zapisane zadania. W celu ukończenia kursu należy przejrzeć 5 prezentacji i zapisać minimum 5 zadań. W kursie można zdobyć maksymalnie 70 pkt.
Zapraszamy do kontaktu z osobami prowadzącymi poszczególne tematy oraz do zdawania pytań na forum dyskusyjnym. Podczas trwania kursu będą odbywały się konsultacje na miejscu w Bibliotece Uniwersyteckiej po ustaleniu terminu z grupą lub indywidualnie wg potrzeb. Po ukończeniu programu uczestnicy otrzymują Certyfikat na miejscu w Bibliotece Uniwersyteckiej.
Harmonogram edycji 2019:
- Kurs realizowany online: 1 marzec - 30 czerwca 2019
- Podczas trwania kursu będą odbywały się konsultacje na miejscu w Bibliotece Uniwersyteckiej po ustaleniu terminu z grupą lub indywidualnie wg potrzeb.
- Teacher: Maria Lamberti
- Teacher: Małgorzata Rychlik
- Teacher: Żaneta Szerksznis
- Teacher: Monika Theus
The
course aims to provide the necessary skills in creating effective strategies for
searching research resources, develop information competence in analysis, resource assessment and efficient
management of bibliographic references using reference managing software. The
course also provides basic legal information on copyright issues, plagiarism
and self-plagiarism. Participants will have the opportunity to familiarise themselves
with new models in scholarly communication, open dissemination of research
output and effective use of existing and emerging bibliometric, communication
and reference managing tools that can
aid in the assessment of academic productivity, including readiness for promotions and
co-operation.
The course is composed of 4 topics with presentations and accompanying assignments. Individual uploaded assignments and instances of viewing presentations and saved assignments are scored. To successfully complete the course participants are expected to view 5 presentations and upload at least 5 assignments. The maximum number of points to score is 70. Feel free to ask questions, express your opinion and contribute to group discussion in the group's Discussion Forum.
We invite you to contact people who conduct particular topics and to ask questions on the discussion forum. Your training centre will provide access to an instructor who will be on hand on site at the University Library to help if you have any queries during the online course (individually or in groups). Participants that complete the course will be recognised with certification at the University Library.
Timetable for 2019 edition:
- Online course: Mar. 1 – Feb. 29, 2020
- For the duration of the course it will be possible to arrange group and / or individual consultations on the University Library premises
- Teacher: Tomasz Olszewski