Kurs jest wprowadzeniem w problematykę teorii i praktyki mediów audiowizualnych i nowych mediów, ze szczególnym uwzględnieniem tych zjawisk, które wchodzą w obręb teatru i sztuk performatywnych

This course examines both the classic works of key anthropological figures  and the current discussions on ethnographic theory. Its main aim is to introduce the students to the key theoretical problems addressed by anthropology; its most recent reactions to local and global socio-economic and political currents; and to the ongoing debates on the logic and the future of the discipline.  


Celem zajęć jest przyswojenie wiedzy z zakresu antropologii ekonomicznej oraz uzyskanie wiedzy dotyczącej specyfiki antropologicznej analizy zjawisk ekonomicznych; przyswojenie najważniejszych koncepcji i kierunków badań dotyczących porównawczej analizy zjawisk gospodarczych; wykształcenie umiejętności analizy i interpretacji tekstów z zakresu antropologii gospodarczej, w tym rozwinięcie krytycznego spojrzenia na najważniejsze perspektywy teoretyczne, oraz wykształcenie umiejętności zastosowania pojęć wykształconych w ramach humanistycznej refleksji nad życiem gospodarczym do analizy aktualnych wydarzeń, procesów i zjawisk.



Celem zajęć jest omówienie różnych sposobów prowadzenia analizy społecznej rozwiniętych na gruncie antropologii. W tym przede wszystkim pogłębienie wiedzy antropologicznej, a także przedyskutowanie wartości (zalet i ograniczeń) modeli teoretycznych w antropologii, oraz odniesienie omawianych koncepcji do pracy własnej studentów.